Եվրոպական առեւտուրը թեքվում է դեպի ԱՄՆ․ FT
Northvolt-ը, որը Եվրոպայի մեծ հույսն է մարտկոցների համաշխարհային պատերազմներում, իր կյանքը սկսել է որպես մայրցամաքում կենտրոնացած ստարտափ: Այժմ շվեդական խումբը՝ Volkswagen-ի, BMW-ի եւ Goldman Sachs-ի աջակցությամբ, փորձում է տեղափոխվել ԱՄՆ, գրում է FT-ն։
Հակադարձման պատճառը գնաճի նվազեցման օրենքն է (IRA): Միացյալ Նահանգների առաջատար օրենքները նախատեսում են Ամերիկայում արտադրական գործարանի սուբսիդավորումը մոտ 600-800 միլիոն դոլարով։
IRA-ն «ուժեղորեն տեղափոխում է թափը Եվրոպայից ԱՄՆ»,- ասել է Northvolt-ի ղեկավար Փիթեր Կարլսոնը Financial Times-ին: «Կան նոր ասիական խաղացողներ, որոնք վերաբաշխում են իրենց ռազմավարական ծրագրերն ու ներդրումները Հյուսիսային Ամերիկայում»,- ասաց նա:
Բայդենի վարչակազմի 369 միլիարդ դոլար արժողությամբ փաթեթի եւ Եվրոպայում էլեկտրաէներգիայի ուռճացված գների համադրությունը, որտեղ նույնիսկ ներկայիս կրճատումներից հետո վառելիքի ծախսերը մնում են 5 անգամ ավելի թանկ, քան Հյուսիսային Ամերիկայում, մտահոգություններ են առաջացնում ԵՄ մայրաքաղաքներում:
Գերմանիայի ֆինանսների նախարար Ռոբերտ Հաբեկը ԱՄՆ-ի օգնությունն անվանել է «չափից դուրս» եւ «Եվրոպայից ներդրումներ ներգրավող»։
ԵՄ-ն Վաշինգտոնին մեղադում է Առեւտրի համաշխարհային կազմակերպության ուղեցույցները խախտելու մեջ եւ ակտիվորեն ճնշում գործադրել Բայդենի վարչակազմի վրա։ Նա կոչ արել փոփոխություններ կատարել օրենքների 9 դրույթներում, որոնք վերաբերում են 231 միլիարդ դոլար ընդհանուր գումարի սուբսիդավորման ծրագրերին, պնդելով, որ դրանք ստեղծում են «դեպի ներքեւ զիջումներ» ձեռնարկություններին տրվող բաշխումներում:
Մինչ IRA-ն ազդում է արտադրողների վրա՝ բարձրակարգ սարքավորումներից մինչեւ ծանր առեւտուր, ԵՄ առաջնորդները մեծապես ներգրավված են ավտոմոբիլային հատվածի վրա ազդելու գործում: Գնորդների համար 7500 ԱՄՆ դոլարի հարկային վարկ ստանալու իրավունք ունեն միայն էլեկտրական մեքենաները, որոնք ամբողջությամբ պատրաստված են Հյուսիսային Ամերիկայի բաղադրիչներից եւ հավաքված են այնտեղ:
Եվրոպան հյուրընկալում է էլեկտրամոբիլների համաշխարհային արտադրության ավելի քան մեկ քառորդը եւ մատակարարման շղթայի 20 տոկոսը, ըստ Միջազգային էներգետիկ գործակալության: ԱՄՆ-ն ունի էլեկտրական մեքենաների արտադրության միայն 10 տոկոսը եւ մարտկոցների արտադրության հզորության 7 տոկոսը։
EnterpriseEurope համաեվրոպական խմբի գործադիր տնօրենի տեղակալ Լուիզա Սանտոսն ասում է, որ ԱՄՆ օրենքները «վտանգավոր ազդանշան» են ուղարկում, որը տարբեր իրավասություններին կհորդորի պաշտպանական միջոցներ ձեռնարկել:
Այնուամենայնիվ, Քեթրին Թայը՝ առեւտրի գծով Բայդենի վարչակազմի ամենաբարձր պաշտոնյան, FT-ին ասել է, որ ԵՄ-ն պետք է ավելի շատ սուբսիդիաներ մտցնի: Թեեւ նա «լիակատար վստահություն» է հայտնել, որ լուծում կգտնվի, մնում է անհասկանալի, թե ԱՄՆ-ն ինչ զիջումների կարող է գնալ առանց Կոնգրեսի ներգրավման:
Ֆրանկո-իտալական Stellantis ավտոարտադրողի ղեկավար Կառլոս Տավարեսը այն գործադիրներից է, ովքեր հրապարակայնորեն կոչ են արել Եվրոպային դիտարկել հաշվեհարդարը կամ փոխել կանոնները: Օրինակ, Ֆրանսիայում էլեկտրական մեքենաների ձեռքբերման պետական սուբսիդիաները վերաբերում են բոլոր մեքենաներին, անկախ դրանց ծագումից եւ արտադրողից:
Ֆրանսիան պահանջում է, որ ԵՄ-ն ընդունի իր «գնել եվրոպականը» օրենքը:
«Եվրոպան չի կարող լինել աշխարհում միակ վայրը, որտեղ չկա նման օրենք, եւ միակ վայրը աշխարհում, որտեղ դեռեւս կա պետական օգնության համակարգ, որը կանոններ է սահմանում, կարծես արտաքին մրցակցություն չի եղել», - ասել է Մակրոնն անցած շաբաթ: